
С.САРУУЛ
Бэлгийн дарамт учруулсан талаарх гомдол, мэдээлэл гаргах, зөвлөгөө авах зэрэг платформыг датад үндэслэн бий болгожээ. Энэ талаар хуульч С.Асланбек “Зууны мэдээ” сонинд ярихдаа “Бэлгийн дарамт учруулах үйлдэл нь Зөрчлийн тухай хуулийн 6.26 дугаар зүйлд зааснаар зөрчил болно. Энэ зөрчлийг хэрхэн шийдэх талаарх зохицуулалтыг Зөрчил шалган шийдвэрлэх тухай хуулиар зохицуулсан байгаа. Тус хуулийн 6.2 дугаар зүйлийн нэг дэх хэсэгт зааснаар эрх бүхий байгууллага нь хүн, хуулийн этгээд, албан тушаалтнаас гаргасан зөрчлийн талаарх гомдол, мэдээллийг амаар, бичгээр болон харилцаа холбооны хэрэгслээр дамжуулан хүлээн авахаар хуульчилсан байгаа. Тэгэхээр зөрчлийн талаарх мэдээлэл, гомдлыг харилцааны холбооны хэрэгслээр дамжуулан хүлээж авахыг хуулиар зөвшөөрсөн гэсэн үг. Харилцааны холбооны тухай хуулийн 3.1.10 дахь хэсэгт зааснаар ”харилцаа холбоо” гэж цахилгаан холбоо, радио телевиз, шуудан, мэдээллийн технологийн бүх төрлийг ойлгоно гэж заасан. Үүний дагуу манай баг энэхүү бэлгийн дарамт учруулах зөрчлийн талаарх мэдээлэл, гомдлыг мэдээлэл технологийн харилцаа холбооны хэрэгслээр хүлээж авах шийдлийг бий болгосон. Тодруулбал, хуульд зөрчлийн талаарх гомдол, мэдээллийг цахимаар авахыг зөвшөөрсөн мөртлөө өнөөдрийг хүртэл хэрэгжихгүй байгаа. Тэгэхээр бид гомдол, мэдээлэл авах үйл явцыг чатбот, платформ, аппликейшн байдлаар авахаар бэлдэж өгсөн. Үүнээс гадна сэтгэл зүйч, хуульч, Хүний эрхийн Үндэсний комисстой холбогдох зэргээр нэмэлт хөгжүүлэлт хийсэн байгаа. Бэлгийн дарамт учруулах зөрчлийн талаарх гомдол, мэдээллийг эрх бүхий байгууллага хүлээн авах цахим орчин байхгүй. Бидний явуулсан асуулгаар цахимаар зөрчлийн талаарх гомдол, мэдээлэл өгөхийг дэмжиж байгаа буюу шаардлага байгаа тухай хариу гарсан. Цаашлаад энэ талаарх гомдол, мэдээллээ харьяалах цагдаад очоод өгдөг, хэвлэдэг, бичдэг гээд хүндрэлтэй байдаг тухайг асуулгаас харсан. Хоёрдугаарт, бэлгийн дарамт учруулах зөрчлөөс урьдчилан сэргийлэх ажил хийж байгаа. Хүний эрхийн чиглэлийн ТББ-ууд энэ асуудлаар их идэвхтэй ажилладаг. Гэхдээ бүр боловсронгуй болгох цахимжуулах шаардлага байгаа гэж үзсэн учир цахимаар эцэг эх хүүхдээ шалгах, эмэгтэйчүүд зөвлөгөө авах гэсэн сэтгэл зүйчийн хэсгийг чатботод хөгжүүлэлт хийсэн" гэж ярьсан байна.
Эх сурвалж: www.polit.mn