Тэтгэврийн цахим үйлчилгээг хэрхэн ашиглах вэ?

2018-10-24
Нийтэлсэн: Админ
 1 мин
ИТО ЦҮНЭТО Төслийн ахлах зөвлөх Япон улсын “Жайка” байгууллагаас Монгол улсын Эрүүл мэнд, нийгмийн даатгалын ерөнхий газарт “Нийгмийн даатгалын үйл ажиллагааны чадавхийг бэхжүүлэх төсөл”-ийг хэрэгжүүлж байна.   Японы нийгмийн халамжийн тогтолцоо хэрхэн хөгжиж ирсэн талаар өөрийн туршлагаас хуваалцах болно. Өндөр настан, хөгжлийн бэрхшээлтэй иргэд зэрэг амьдралын хүнд нөхцөлд байгаа хүмүүст тусламж, халамжийн үйлчилгээг төрөөс үзүүлдэг. Үүнтэй холбоотой зардлыг хаанаас гаргадаг, энэ нь ямар нөлөө үзүүлдэг гэж та боддог вэ. Энэ удаа та бүхэнд нийгмийн халамжийн тогтолцооны үе шатуудын ялгааг тайлбарлахын зэрэгцээ Японд өндөр настан болон хөгжлийн бэрхшээлтэй иргэдэд чиг­лэсэн халамжийн тог­тол­цоог хэрхэн хөг­жүүлж ирсэн талаар танил­­цуулъя. Нэгдүгээрт, идэвхгүй үе шат хэрэг­жинэ. Хоёрдугаарт хуульч­лагдсан эрх хэрэгждэг. Гурав­дугаарт идэвхтэй үе байдаг. Японы өндөр настан болон хөгжлийн бэрхшээлтэй ир­гэ­дэд үзүүлэх ха­лам­­жийн тусламж үйл­чилгээ нь халамжийн тогтол­цооны идэвхитэй үе шат бо­лох гурав дахь шатандаа хэрэгжиж байна.   “ИДЭВХИГҮЙ ҮЕ ШАТ”   Нийгмийн халамжийн үндсэн зарчим бол халамж туслалцаа зайлшгүй шаардлагатай байгаа иргэдийг төрөөс тусалж дэмжих явдал юм. Амархан зүйл мэт санагдах боловч энэ тогтолцооны хэлбэрээс шалтгаалан халамжийн тогтолцооны утга агуулга үндсээрээ өөрчлөгддөг. Юуны өмнө “Нийгмийн халамжийн тогтолцооны идэвхигүй үе” гэсэн нэрнээс үзвэл, тусламж шаардлагатай иргэдэд төрөөс үзүүлж буй халамж үйлчилгээ идэвхгүй хэлбэртэй байдаг аж. Тогтолцооны идэвхигүй үе шатанд байгааг нотлох хоёр гол хүчин зүйл бий.  Нэгдүгээрт, төрөөс үзүүлж буй тусламж үйлчилгээг авах эрхийг хуулиар баталгаажуулж, энэ гол ухагдахууныг холбогдох ажилтнууд зөв ойлгох учиртай. Хоёрдугаарт, халамж үйлчилгээний зардлыг төрөөс ямар хэлбэрээр шийдэж байгаагаас шалтгаална. Үндсэндээ улсын төсвөөс зарцуулж байна уу, халамж үйлчилгээний зардал нэмэгдсэн тохиолдолд тухайн жилд нэмэлт төсөв баталж, төрөөс хариуцахаар хуульчлан заасны дагуу төсвөөс зарцуулж байна уу гэдгээс хамаарна. Тэгэхээр “Идэвхигүй үе шат”-ын тухайд халамж үйлчилгээ авах эрх хуульчлагдаагүй, зөвхөн төсвийн анхны батлагдсан хэмжээнд тусламж үйлчилгээ үзүүлдэг. Энэ тохиолдолд төрөөс баримтлах зарчмын хувьд, батлагдсан төсвийн хэмжээнд халамж үйлчилгээ үзүүлдэг. Мэдээж зорилтот бүлэгт хараахан эрх үүсээгүй учраас халамжийн үйлчилгээний талаарх стандартыг шийдвэрлэсэн ч төсвийн хэмжээгээр хязгаарлагдах нь бий. Тиймээс хариуцсан захиргааны ажилтан, эрэмбэ дараалал тогтоож, халамж үйлчилгээг ямар бүлэгт үзүүлэх вэ гэдэг зохицуулалтыг хийдэг байна. Нөгөөтэйгүүр эрх нь хуульчлагдаагүй бол захиргааны ажилтны үзэмж, хандлагаас шалтгаалан халамж үйлчилгээ шаардлагатай байгаа иргэдийн эрэлт хүсэлтэд нийцүүлсэн халамж үйлчилгээ үзүүлье гэх идэвхи бага байдаг. Эцэст нь захиргааны ажилтан, улстөрчид зөвхөн төсвийн хэмжээнд тохируулан үйлчилгээ үзүүлэхээс хэтрэхгүй, тусламж үйлчилгээний чанар дээшлэхгүй, халамж үйлчилгээний төвшин доогуур хэмжээнд байсаар байдаг. Үргэлжлэл бий...   Эх сурвалж: “Зууны мэдээ” сонин
Оюу толгойн сонсголын тогтоолын төслийг монголын эрх ашгийн талд илүү чамбайруулах чиглэл өгөв

Оюу толгой бүлэг ордын ашиглалтад Монгол Улсын эрх ашгийг хангуулах, хүртэх өг

3 цаг 59 мин
Монголын Ипотекийн Корпораци “Шилдэг ТоС санхүүгийн байгууллага”-аар шалгарлаа

Монголын Ипотекийн Корпораци ОССК нь “ТоС Холбоо болон зохицуулагч байгууллагууд, салбары

6 цаг 2 мин
ASMMA-ны ерөнхий нарийн бичгийн даргаар МИК ОССК-ийн Гүйцэтгэх захирал Б.Гантулга сонгогдов

Азийн Хоёрдогч Моргейжийн Зах Зээлийн Холбоо (ASMMA)-ны ээлжит хуралд оролцож, тус холбоо (ASMMA)-ны ерөнхий нарийн бичгийн даргаар МИК ОССК-ийн Гүйцэтгэх захирал Б.Гантулга сонгогдов.

6 цаг 9 мин
Германы Шпаркассэ банктай хамтын ажиллагааны гэрээ байгуулав

Германы Шпаркассэ банктай хамтын ажиллагааны гэрээ байгуулав. Германы Баушпар Загварыг Монгол Улсад нутагшуулах боломж ба шийдэл хэлэлцүүлгийг МИК ОССК ХХК болон Германы Шпаркассэ банк амжилттай хамтран зохоин байгууллаа. Германы Шпаркассе сангийн шугамаар ХБНГУ-д  туршлага судлав.

6 цаг 10 мин
Япон улсын ногоон орон сууцны стандартын хүрээнд туршлага судлав

Бид Японы орон сууц санхүүжилтийн агентлаг техникийн туслалцааны хамтын ажиллагааны гэрээ байгуулж, манай байгууллагад үзүүлж буй техникийн туслалцааны хүрээнд МИК-ийн төлөөлөл  ажилтан, удирдах албан тушаалтнууд Япон улсын ногоон орон сууцны стандартын хүрээнд туршлага судлав. 

6 цаг 11 мин
Монголын хөрөнгийн зах зээлд нээлттэй арилжаалагдаж буй ХБҮЦ-ны хөрөнгө итгэмжлэн удирдагчаар ажиллаж эхлэв

Энэ онд Монголын хөрөнгийн зах зээлд нээлттэй арилжаалагдаж буй ХБҮЦ-ны хөрөнгө итгэмжлэн удирдагчаар ажиллаж эхлэв. Үүнд, Нэткапитал Эй Би Эс ТЗК,   “Жи Эс Би Актив 1, 2 ТЗК, Ашид Капитал Ассет ТЗК, Си и Си Ая Ассет Ван ТЗК-ийн нийт 128 тэрбум төгрөгийн дүн бүхий ХБҮЦ-нд ХИУ-аар ажиллаж байна. 

6 цаг 12 мин
15,620 зээлдэгчийн орон сууцны ипотекийн зээлийг үнэт цаасжууллаа

МИК Актив 37, 38, 39 Тусгай зориулалтын компаниар дамжуулан нийт 1.7 их наяд төгрөгийн дүнтэй, 15,620 зээлдэгчийн орон сууцны ипотекийн зээлийг үнэт цаасжууллаа. 

6 цаг 13 мин
Узбекистаны Ипотекийн Санхүүжилтийн Компаниудтай хоорондын хамтын ажиллагааны санамж бичигт гарын үсэг зурав

 “Монголын ипотекийн корпораци ОССК” ХХК болон Индонез улсын орон сууц санхүүжилтийн компани болох “PT Sarana Multigriya Finansial(Persero)” (SMF), Узбекистаны Ипотекийн Санхүүжилтийн Компаниудтай хоорондын хамтын ажиллагааны санамж бичигт гарын үсэг зурсан бөгөөд, санамж бичгийн хүрээнд хоёр орны орон сууц санхүүжилтийн шилдэг туршлагыг хуваалцахаар болов.

6 цаг 14 мин
МИК групп компани анх удаа хүлэмжийн хийн ялгаруулалтын тайланг боловсруулж, олон нийтэд ил тод танилцууллаа

МИК Групп компани анх удаа “Компанийн хүлэмжийн хийн ялгаруулалтын тайлан”-г боловсруулан, олон улсын стандарт, аргачлалд нийцүүлэн ил тод тайлагналаа. 

6 цаг 16 мин
Нийцлийн менежментийн ISO 37301:2021 олон улсын стандартыг 3 дахь жилдээ амжилттай баталгаажууллаа

Мэдээллийн аюулгүй байдлын удирдлагын тогтолцоог амжилттай шинэчилж, ISO/IEC 2700

6 цаг 18 мин