Б.Биндэръяа: Улс орон бүр их далайд тэгш эрхтэй

2021-09-15
Нийтэлсэн: Админ
 2 мин унших

Б.БЯМБАЖАРГАЛ

Манай улс Төв Азийн далайд гарцгүй 12 улсын нэг. Дэлхийн ачаа тээврийн 80 гаруй хувь нь далайн тээврээр явагддаг.

Монгол Улс 1996 онд Далайн эрх зүйн  конвенцид нэгдэн орж далайн эрэг бүхий улсуудын нэгэн адил далайн тээвэрт оролцох, олон улсын худалдааны сүлжээнээс эдийн засгийн үр ашгийг хүртэх боломжтой болсон ч хангалттай ашиглаж чаддаггүй. Энэ талаар ЗТХЯ-ны харьяа Далайн захиргааны дарга Б.Биндэръяа “Зууны мэдээ” сонинд ярилцлагадаа “Манай улс 1999 онд Далай ашиглах тухай хуулийг батлан гаргаж хөрш улсуудаар дамжин өнгөрөх тээврийн асуудлыг шийдвэрлэх, найдвартай далайн гарцтай болох, далайд тээвэр хийх үйл ажиллагааг зохицуулах үүрэг бүхий Далайн захиргааг байгуулсан. Манайх Далайн тээврийн асуудлаар олон улсын конвенци, гэрээ, дотоодын хууль тогтоомжийн хэрэгжилтийг хангах, Монгол Улсын далбааг мандуулсан далайд тээвэр хийх хөлөг онгоцыг бүртгэхэд хяналт тавьж ажилладаг. Мөн боомт ашиглах, далайн тээвэр эрхлэх, дотоодын усан замын тээврийн хэрэгслийн бүртгэл, хяналт, далайн салбарын үндэсний боловсон хүчин бэлтгэхэд үйл ажиллагаа явуулдаг. Далай ашиглах тухай хуулийг 1999 оноос баталснаас хойш Монгол Улсын хөгжил ялангуяа, гадаад худалдаа, тээврийн салбарт том өөрчлөлт гарсан. Түүнчлэн олон улсын зах зээлд нэвтэрч эхлээд байгаа. Үүнтэй уялдаад олон улсын түвшинд далайн тээврийн зах зээлд эрх тэгш оролцохын тулд Монгол Улсын нэгдэн орсон далайтай холбоотой олон улсын гэрээ конвенциудаар хүлээсэн үүргээ биелүүлэх шаардлагатай” гэжээ. Мөн тэрээр Далайн ашиглах тухай хуулийн талаар дурдахдаа “Зарим нэг зайлшгүй заалтыг дотоодын хууль тогтоомждоо тусгах, эрх үүргээ хэрэгжүүлэх арга механизмыг тодорхой хуульчилж ямар нэг зөрчил, осол гарахад хариуцлага хүлээлгэх, түүнийгээ хэрэгжүүлэх тогтолцоог тодорхой болгох хэрэгтэй байна. Мөн Далай ашиглах тухай хууль нь зөвхөн Монголын далбаан дор далайн тээвэр хийх хөлөг онгоц бүртгэх ажиллагааг зохицуулсан үйл явцын хууль байж болохгүй. Далай ашиглах, далайн тээврийн салбарыг тээврийн бусад салбартай уялдуулж, нэгдмэл сүлжээнд оруулах хэрэгтэй. Ложистикийн зөв үйл ажиллагаа, эдгээрийг зохицуулах төрийн бодлого, олон улсын түвшинд хүлээн зөвшөөрөгдөх зөв тогтолцоог бий болгоход дэмжлэг болж найдвартай байдлыг харуулж чадахуйц үзэл баримтлалтай, агуулгатай байх шаардлагатай” гэжээ.

Эх сурвалж: “Зууны мэдээ” сонин

2021.9.13 ДАВАА № 179 (6656)

 

Зэрлэг капитализмаас ангижран салж, хүмүүнлэг иргэний ардчилсан нийгмээ цогцлоон байгуулцгаая

Зэрлэг капитализмаас ангижран салж, хүмүүнлэг иргэний ардчилсан нийгмээ цогцлоон байгуулцгаая

8 цаг 50 мин
Сонсгол: Оюутолгойн асуудлаар 300 хүнийг гэрчээр дуудлаа

Сонсгол: Оюутолгойн асуудлаар 300 хүнийг гэрчээр дуудлаа

19 цаг 35 мин
Хөгжлийн банкинд улс төрийн томилгоо хийхгүй, гүйцэтгэх удирдлагыг сонгон шалгаруулна

Хөгжлийн банкинд улс төрийн томилгоо хийхгүй, гүйцэтгэх удирдлагыг сонгон шалгаруулна

19 цаг 50 мин
Вупи Голдберг

Вупи Голдберг

Уржигдар 19 цаг 06 мин
Аялал жуулчлал: 2025 оны 11 сарын байдлаар

Аялал жуулчлал: 2025 оны 11 сарын байдлаар

Уржигдар 14 цаг 50 мин
"Оюутолгойн сонсгол”-д 300 хүнийг гэрчээр дуудна

"Оюутолгойн сонсгол”-д 300 хүнийг гэрчээр дуудна

Уржигдар 13 цаг 58 мин
УИХ-ын дэд дарга Ж.Бат-Эрдэнийн ХОМ

УИХ-ын дэд дарга Ж.Бат-Эрдэнийн ХОМ

Уржигдар 09 цаг 14 мин
Шадар сайд Х.Ганхуягийн ХОМ

Шадар сайд Х.Ганхуягийн ХОМ

Уржигдар 08 цаг 59 мин
Хабаровскоос Шанхай руу шууд нислэгтэй болно

Хабаровскоос Шанхай руу шууд нислэгтэй болно

Уржигдар 06 цаг 57 мин
Украины Хууль зүйн сайдыг албан тушаалаас нь чөлөөлөв

Украины Хууль зүйн сайдыг албан тушаалаас нь чөлөөлөв

Уржигдар 06 цаг 53 мин